Loading

OLOMOUC Hraniční 592/37, Olomouc - Nová Ulice  / PŘEROV U Silnice 70/7, Přerov IX - Lýsky

OLOMOUC +420 583 210 188 / PŘEROV +420 581 793 155

sibom@sibom.cz

OLOMOUC Po-Pá 8:00 - 16:00 * PŘEROV Po-Pá 7:30 - 16:30 / So 8:00 - 12:00

OLOMOUC Hraniční 592/37, Olomouc - Nová Ulice  / PŘEROV U Silnice 70/7, Přerov IX - Lýsky

Servis klimatizace

Služba

Servis klimatizace

Servis klimatizace – ceník:

Typ vozu Chladivo R134a Chladivo HFO1234yf
osobní / dodávka 490,- Kč + 2,- Kč/g chladiva 590,- Kč + 7,- Kč/g chladiva
nákladní / zemědělské stroje 690,- Kč + 2,- Kč/g chladiva 790,- Kč + 7,- Kč/g chladiva



Plnění klimatizace

1) Správně fungující klimatizace snižuje náklady na provoz vozidla. Pokud se jí nevěnuje dostatečná starost, dochází postupem času ke zbytečným výdajům za opravy.

2) Část výkonu motoru se spotřebovává na chod klimatizace. Je-li o klimatizaci správně pečováno, motor vozidla se tolik nezatěžuje. To se příznivě projeví ve spotřebě pohonných hmot.

3) Nejdražší součástí systému klimatizace je kompresor, jehož cena se pohybuje podle modelu vozidla řádově v desetitisícových částkách. Aby kompresor správně fungoval, přidává se do chladícího okruhu kompresorový olej, který kompresor promazává. Pokud se v předepsaných intervalech neprovede včas výměna chladiva, olej postupně stárne, zhoršuje se jeho viskozita a následně nastává poškození kompresoru. Potom nezbývá než nechat odborně drahý kompresor vyměnit za nový. A to nikdo nechce.

4) Součástí okruhů klimatizace je kromě kompresoru celá řada dalších komponentů (hadice, filtry, výparník, ventily atp.), které se musí rovněž nechat odborně prohlédnout.

5) Výrobci vozidel většinou stanovují interval výměny chladiva 2 roky, který je důležité dodržet.

6) Výměny chladiva se nemusíte obávat. Provádějí ji vyškolení pracovníci, kteří mají k dispozici k tomu určené přístroje na servis klimatizací Texa konfort 780 touch BI-GAS, ovládané automatickými režimy výměny.

7) Chladivo, které se z okruhu odčerpá, se v přístroji pro servis klimatizací vyčistí od již zmíněného kompresorového oleje, popřípadě některých dalších nežádoucích zbytků (rez, voda-vlhkost, kal, zbytky pryže z těsnění atp.). Chladivo zbavené nečistot se zpátky vrací s příměsí nového kompresorového oleje do systému klimatizace vozidla a doplní se pouze rozdíl množství chladiva do výrobcem předepsané hodnoty. To znamená, že zákazník hradí pouze rozdíl množství chladiva, které se doplní do předepsané hodnoty.